מטרת העסקת מטפל זוגי

 

נישואים בין אנשים שלא הכירו זה את זה מספיק זמן הופכים לרוב שבריריים עם הזמן, מכיוון שהאהבה של אותם אנשים זה לזה מתחילה בסופו של דבר לרדת. בנסיבות אלו, אפילו הצורות הפשוטות ביותר של גילוי אכפתיות כגון התקשרות קבועה לבן זוגם או גילוי חיבה בגלוי גורמות למרירות בקרב בני הזוג. אין ספק, לזוגות יש הרבה אהבה לבן זוגם לחיים כשהזוגיות שלהם התחילה. עם זאת, ברגע שהיחסים ביניהם מגיעים לשלב כה קריטי, בדרך כלל הם מתחילים להבחין בשינוי ברגשותיהם כלפי בן הזוג שלהם. במקרה זה, פנייה לעזרה של מטפלת זוגית זוגי תהפוך הכרחית לזוגות נשואים המעוניינים להציל את הזוגיות ולמנוע את התפרקותה.

מטפלים אלו הם אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש בעלי רישיון וקיבלו הכשרה מתאימה. כך, מטפלים מסוגלים להבין את הבעיות בין זוגות בצורה יעילה וכיצד בעיות אלו משפיעות על מערכת היחסים ביניהם. יועצים בדרך כלל מספקים עצות להפרדת נישואין לזוגות אם הם אינם מעוניינים עוד להמשיך את מערכת היחסים ביניהם. יועצים אפילו עוזרים בפתרון בעיות של בני זוג על ידי הצעת פתרונות חלופיים אם הם רוצים לתקן את מערכת היחסים שלהם. טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וזוגיות, אימון לחיים וחינוך לפני נישואין הם חלק מהשירותים האחרים המוצעים על ידי מטפל זוגי. לצד בעיות לחימה ומערכות יחסים, גם מקרים של אלימות במשפחה, חוסר התאמה ובגידה מטופלים על ידי מטפלים.

פתרון בעיות נישואין יהפוך לאפשרי בנוחות עבור זוגות שיחליטו לפנות לטיפול זוגי. מטפלים בנישואין מאמינים בדרך כלל בחיסיון. לכן, יכול להפקיד בביטחון מטפל ולעבור פגישה טיפולית עם אחד. מטפלים טובים מקדישים זמן לבירור כיצד התחילו בעיות בין זוגות למעשה וכיצד ניתן לפתור את הבעיות הללו. לעתים קרובות מציעים לזוגות לנסות ניתוח עצמי על ידי נסיגה מכל אחד לזמן מה. במקרים בהם אחד מבני הזוג סובל ממחלת נפש, בן הזוג השני נלמד על ידי המטפל כיצד ניתן להתמודד עם מחלת בן הזוג.

מציאת מטפל זוגי טוב אינה קשה כפי שרוב הזוגות עשויים לדמיין. זוגות שיש להם בעיות בינם לבין עצמם יעשו בחירה נבונה על ידי החלטה לעבור טיפול שכן זה יקל על הלחץ במערכת היחסים שלהם. ביקור אצל המטפל עשוי להיות נחוץ עבור זוגות שרוצים להפיג את המצב המתוח שבו הם תקועים. זוגות צריכים להיות מסוגלים למצוא את המטפל המתאים די בקלות. עם זאת, לפני שהם שוכרים אחד עליהם לבצע מחקר הולם ולשאול שאלות רלוונטיות אם הם חושבים לדבר עם מטפל זוגי מסוים.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *